Η Αξία Των Ζωικών Τροφών Για Ομορφιά Και Υγεία Στη Διατροφή Μας

Μοιραστείτε:

Η αμερικανική εστίαση στη θρεπτική διατροφή άρχισε να λαμβάνει εθνική προσοχή τη δεκαετία του 1940 όταν ο Πρόεδρος Roosevelt εισήγαγε το μοντέλο RDA ή Recommended Daily Allowance (RDA). Αυτό το μοντέλο, το οποίο πήρε το σχήμα μιας πυραμίδας τη δεκαετία του ’80 (και επομένως τώρα περνάει από τον όρο «pyramid food»), έχει περάσει από αρκετές επαναλήψεις από την αρχή του πριν από 60 χρόνια [i].

Η Εξέλιξη Του RDA

Αυτή η αλλαγή και εξέλιξη του μοντέλου RDA είναι, από πολλές απόψεις, ένα θετικό βήμα. Υπάρχουν ενδείξεις ότι μπορεί να επηρεάσει την υγεία και την ομορφιά σύμφωνα με το YgeiaKaiOmorfia και σίγουρα παίζει σημαντικό ρόλο στο αδυνάτισμα και την ευεξία.

Επιδεικνύει ότι, όπως και οι πληροφορίες της Αμερικής για τη διατροφή και τη διατροφή προχωρούν, είναι και τα μοντέλα που καθοδηγούν τις διατροφικές της συνήθειες. Στην πραγματικότητα, το ίδιο το USDA αποφάσισε να επικαιροποιήσει τον όρο και τώρα αναφέρεται σε «RDI’s» («Reference Daily Intake») αντί για RDA’s.

Ωστόσο, υπονομεύοντας μερικές από αυτές τις θετικές αλλαγές είναι το γεγονός ότι πολλοί Αμερικανοί είναι όλο και πιο συγκεχυμένοι για το τι, πώς και πότε να τρώνε. Μια έρευνα που διεξήχθη από το USDA το 1996 επιβεβαίωσε αυτό το γεγονός, όταν το 40% των ερωτηθέντων συμφώνησε έντονα με τη δήλωση ότι «υπάρχουν τόσα πολλά συστάσεις για υγιεινές τρόπους κατανάλωσης, είναι δύσκολο να γνωρίζουμε τι να πιστέψουμε» [ii].

Μία από τις πιο σοβαρές εκφράσεις αυτής της αυξανόμενης διατροφικής σύγχυσης έχει να κάνει με μια έννοια που ονομάζεται Daily Value ή «DV«. Εισήχθη από το USDA στη δεκαετία του 1990, το DV είναι μια διαιτητική αριθμητική αναφορά που υποτίθεται ότι επιτρέπει στους ανθρώπους να κάνουν επιλογές υγιεινής διατροφής [iii].

Τι Είναι Το DV

Η φιλοσοφική ιδέα πίσω από το DV, που εκφράζεται ως ποσοστό, είναι ότι παρέχει μια πολύ σημαντική πληροφορία. Το DV ενημερώνει τους καταναλωτές για το πόσο θρεπτικά συστατικά προέρχονται από ένα συγκεκριμένο είδος διατροφής. Για παράδειγμα, εάν η ετικέτα DV σε κουτί φασολιών δηλώνει ότι αντιπροσωπεύει το «10% του βάρους για το λίπος», τότε οι καταναλωτές μπορούν να παρακολουθήσουν αυτόν τον αριθμό για να μάθουν εάν όλη την ημέρα το λίπος που τρώνε [1 ].

Ωστόσο, κάποιος δεν χρειάζεται να είναι μαθηματικός ή διαιτολόγος για να δει ότι η παραπάνω ιδέα αναδεικνύει μια σημαντική ερώτηση: είναι αυτό το 10% του βάρους για το λίπος «καλό» ή είναι «κακό»;

Με άλλα λόγια, εάν ο καταναλωτής επιλέξει αυτή την πηγή λίπους επειδή αντιπροσωπεύει μια καλή πηγή λίπους ή την αποφεύγει για τον αντίθετο λόγο;

Αυτή η ερώτηση έχει προκαλέσει τόσο μεγάλη σύγχυση στους καταναλωτές που έχουν συνείδηση ​​της υγείας. Έχει προκαλέσει ιδιαίτερη ανησυχία σε όσους έχουν σοφά να εξασφαλίσουν ότι τρώνε το συνιστώμενο ημερήσιο επίδομα πρωτεΐνης.

Η Σημασία Του Κρέατος

Η σημασία της πρωτεΐνης στη διατροφή δεν μπορεί να υποτιμηθεί. Δεν είναι απλώς ένα βασικό μακρό-θρεπτικό συστατικό για τους αθλητές, όπως οι bodybuilders και οι δρομείς. Η πρωτεΐνη είναι κρίσιμη για την ίδια τη ζωή, ανεξάρτητα από την κινητικότητα ή τον αθλητισμό. Μεταξύ άλλων βασικών λειτουργιών, η πρωτεΐνη διατηρεί και επισκευάζει τον μυϊκό ιστό, βοηθά στην πέψη, ρυθμίζει τις χημικές ουσίες, διαχειρίζεται ορμόνες και παράγει ένζυμα [iv]. Σε ακραίες περιπτώσεις, μια επικίνδυνη έλλειψη πρωτεΐνης οδηγεί στην πραγματικότητα σε μια κατάσταση που ονομάζεται Kwashiorkor, όπου το σώμα απομονώνεται [2].

Η προσπάθεια να προσδιοριστεί η σωστή ποσότητα πρωτεΐνης – όπως εκφράζεται σε όρους DV% – ήταν μια δύσκολη πρόκληση για τους περισσότερους τρώγοντες. Δυστυχώς, ως αποτέλεσμα αυτής της σύγχυσης, ορισμένοι καταναλωτές δεν έτρωγαν πρωτεΐνες υψηλής ποιότητας. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι ο αριθμός DV δεν είναι απλώς επαρκής πληροφορία βάσει της οποίας μπορούν να κάνουν υγιεινές διατροφικές αποφάσεις για πρωτεΐνες.

Ο αριθμός που λείπει στην εξίσωση DV είναι το επίπεδο αναφοράς ημερήσιας εισροής (RDI). Η RDI για την πρωτεΐνη είναι, γενικά, 50 γραμμάρια την ημέρα. Οι καταναλωτές μπορούν να πάρουν τον αριθμό των ολικών γραμμάρια πρωτεΐνης σε ένα προϊόν και να τα διαιρέσουν με αυτό το RDI για πρωτεΐνες για να καθορίσουν ποιο θα είναι ο «βέλτιστος» αριθμός DV.

Για παράδειγμα, εάν ένα προϊόν προσφέρει 25 γραμμάρια πρωτεΐνης και το RDI είναι 50 γραμμάρια την ημέρα, τότε το «βέλτιστο» DV του προϊόντος θα είναι 50%. Ως εκ τούτου, ο αριθμός «50%» πρέπει να αναγράφεται στην επισήμανση του προϊόντος. Εάν ο αριθμός είναι μικρότερος από 50%, οι καταναλωτές γνωρίζουν αμέσως ότι δεν είναι η βέλτιστη πηγή πρωτεΐνης.

Η εύρεση πηγών υψηλής ποιότητας  πρωτεΐνης για τα απαραίτητα μικρο-θρεπτικά συστατικά  είναι μια πρόκληση που δεν πρέπει να είναι δύσκολη, αλλά είναι επειδή ορισμένοι υπεύθυνοι για την παρασκευή τροφίμων δεν θέλουν να εκπαιδεύσουν τους καταναλωτές για τον τρόπο ανίχνευσης υψηλής ποιότητας από χαμηλής ποιότητας. Αυτό είναι ιδιαίτερα ατυχές στη βιομηχανία τροφίμων για την υγεία και τη διατροφή, όπου κάποιος θα περίμενε τους κατασκευαστές να επιδιώκουν τη διατροφή υψηλής ποιότητας. Δυστυχώς, αυτό δεν συμβαίνει πάντοτε.

Ωστόσο, αυτό δεν είναι λόγος απελπισίας. Αντίθετα, είναι εξίσου λόγος να υποστηρίξουμε τις εταιρείες που καταβάλλουν προσπάθειες ώστε τα προϊόντα τους να αντανακλούν μόνο επίπεδα υψηλής ποιότητας DV και ταυτόχρονη προσπάθεια να εκπαιδεύσει το κοινό σχετικά με τον τρόπο καθορισμού του βέλτιστου DV.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

12 − one =