Παιδική Παχυσαρκία

Η Παχυσαρκία Στην Ελλάδα Και Το Κίνημα Του Slow Food

Μοιραστείτε:

Τα επίπεδα παχυσαρκίας στις μέρες μας, έχουν πάρει διαστάσεις επιδημίας. Το ποσοστό των υπέρβαρων στην Ελλάδα μας, έχει διπλασιαστεί την τελευταία εικοσαετία. Η χώρα μας κατέχει την πρώτη θέση στην Ευρώπη, με 6 στους 10 Έλληνες ενήλικες να έχουν περισσότερο βάρος από το κανονικό.  Στην παιδική παχυσαρκία έρχεται δεύτερη με ποσοστό περίπου 20%, ενώ η πρωτιά μονοπωλείται εδώ και χρόνια από την Ιταλία.

Αξίζει να αναφέρουμε, πως το ποσοστό της παχυσαρκίας, μειώνεται αρκετά ανάλογα με το μορφωτικό επίπεδο των ανθρώπων. Στην Ευρώπη το 19,9% των υπέρβαρων είναι χαμηλού μορφωτικού επιπέδου, το 16% είναι μεσαίας εκπαίδευσης και μόλις το 11% αφορά όσους έχουν κάνει ανώτερες σπουδές. Το πρόβλημα της παχυσαρκίας αυξάνεται συνεχώς παγκοσμίως, με δυσμενείς συνέπειες για την υγεία και μειώνοντας σημαντικά το προσδόκιμο της ζωής.

Οι σύγχρονες λύσεις για εύκολο αδυνάτισμα (Eco Slim και Garcinia Cambogia) κερδίζουν καθημερινά έδαφος και οι Ελληνες ψάχνουν γρήγορος τρόπους για να απαλλαγούν από το λίπος που βαραίνει το σώμα και την ψυχολογία τους.

Η Παχυσαρκία Προκαλείται Από Υπερβολική Συσσώρευση Λίπους Στο Σώμα

Η κύρια αιτία που συμβαίνει αυτό είναι η σύγχρονη διατροφή, που είναι πλούσια σε αλάτι, ζάχαρη, κεκορεσμένα λίπη και πολύ φτωχή σε θρεπτικά συστατικά . Το γρήγορο φαγητό, περιέχει όλα αυτά που το κάνουν να είναι γευστικό, αλλά και ταυτόχρονα βλαβερό για την υγεία μας.Λίπος Στο Σώμα

Για να αντιμετωπιστεί αυτό το σοβαρό πρόβλημα, χώρες όπως η Ιταλία έχουν εισαγάγει το κίνημα SLOW FOOD. Το κίνημα Slow Food έχει σαν αρχή, την αντίσταση στο γρήγορο φαγητό και την ενδυνάμωση της απόλαυσης του σπιτικού φαγητού με την οικογένεια και τους αγαπημένους μας.

Το γρήγορο φαγητό θεωρείται ως η καλύτερη λύση, για αυτούς που ο χρόνος ή η διάθεση δεν τους επιτρέπει να ασχοληθούν με το μαγείρεμα στο σπίτι. Από την άλλη, οι εταιρείες παραγωγής και εμπορίας τροφίμων, έχουν κάνει τα πάντα για να κάνουν αυτά τα μεταποιημένα τρόφιμα πιο εύκολα στη χρήση τους, άμεσα διαθέσιμα και αρκετά «μοντέρνα» από τα πραγματικά τρόφιμα.

Έτσι καλό θα είναι να αγωνιστούμε για το δικαίωμα των καλών ντεμοντέ φρούτων, λαχανικών και των υπολοίπων τροφίμων. Αξίζει να βρούμε λίγο χρόνο, για να ετοιμάσουμε ένα υγιεινό γεύμα, με φρέσκα υλικά, που δεν θα επιβαρύνει το σώμα μας και δεν θα έχει επιπτώσεις στην υγεία μας.

Η Δυσκολία Προσαρμογής Στην Ελληνική Καθημερινότητα

Το καθημερινό φαγητό έχει γίνει ένα καυτό θέμα, για την σύγχρονη Ελληνίδα, που έχει αρκετά πράγματα να κάνει στη διάρκεια της ημέρας. Προσπαθεί να τα προλάβει όλα και προτιμά το έτοιμο φαγητό για να κερδίσει χρόνο.

Οι διαφημίσεις των εταιρειών που διαθέτουν έτοιμα τρόφιμα για γρήγορο φαγητό, προωθούν τεράστιες μερίδες και πολλές εκπτώσεις, προσφέροντας ένα ελκυστικό πακέτο, το οποίο και διανέμουν στο σπίτι και στην ώρα που θα τους ζητηθεί. Είναι επίσης αρκετά χορταστικό, γιατί έχει πολλές θερμίδες, όμως η ποιότητα του, δεν το καθιστά μία θρεπτική επιλογή.

Όταν το φαγητό γίνεται μια μόδα, ένα συναίσθημα ή μια επιλογή που γίνεται από μια διατροφική μανία, υπάρχει μια αποσύνδεση από τα κέντρα πείνας του εγκεφάλου και τη φυσική ικανότητα του σώματος να κατανοήσει αυτό που χρειάζεται για τη σωστή λειτουργία του.

Μία από τις μεγάλες προκλήσεις του σύγχρονου πολιτισμού, είναι η υπερβολική προσφορά τροφίμων στο περιβάλλον και η έλλειψη ανάγκης για φαγητό, δεδομένου ότι βρίσκουμε και επιλέγουμε αυτό που θέλουμε όταν το θέλουμε. Ωστόσο ,για να ακολουθήσουμε ένα υγιεινό τρόπο διατροφής, φροντίζοντας για την υγεία μας μακροπρόθεσμα, πρέπει να μάθουμε να αποφεύγουμε, τους περιβαλλοντικούς παράγοντες στις επιλογές μας για φαγητό.

Η Επιλογή Του «Αργού Φαγητού»

Το πρώτο βήμα που πρέπει να κάνουμε είναι να ακολουθήσουμε το παράδειγμα των Ιταλών και το μήνυμα που μας στέλνουν με το κίνημα τους Slow Food. Σκεφθείτε το λόγο για τον οποίο μπορείτε να επιλέξετε ένα εύκολο και επεξεργασμένο φαγητό. Αν το επιλέξετε επειδή «δεν έχετε χρόνο», «είναι φθηνό», κατανοήστε ότι οι επιλογές σας δημιουργούν τη μελλοντική υγεία τη δική σας και των παιδιών σας .

Η εκπαίδευση σχετικά με τα τρόφιμα που πρέπει να συμπεριλάβετε στη διατροφή σας είναι μια σταδιακή διαδικασία. Το να καταλαβαίνετε ποια τρόφιμα είναι σωστά για σας και την οικογένεια σας, θα αλλάξει τη ζωής σας, καθώς θα αλλάζει η χημεία του σώματος σας. Εάν έχετε μια έλξη για τα ανθυγιεινά τρόφιμα, κάντε ένα βήμα πίσω, με την πάροδο του χρόνου θα καταλάβετε τι είναι το καλύτερο για σας.

Γρήγορο Φαγητό

Το γρήγορο φαγητό είναι σίγουρα βλαβερό για την υγεία ,όταν καταναλώνεται συχνά. Δεν χρειάζεται να το βγάλουμε τελείως από την ζωή μας. Σε κάποιες περιπτώσεις όταν μας πιέζει πολύ ο χρόνος ή όταν οι φίλοι μας έρχονται ξαφνικά, δεν πειράζει να παραγγείλουμε απ΄έξω και φυσικά αν έχουμε εντάξει τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά στη διατροφή μας δεν χρειάζεται να ανησυχούμε.

Στην παραδοσιακή ιατρική, η νηστεία και η αποχή από τα τρόφιμα για μια σύντομη περίοδο είναι επίσης ένας καλός τρόπος για να αναβαθμιστεί η φυσική ανταπόκριση του σώματος. Θα ήταν πολύ καλό για τον οργανισμό μας, αν κατά διαστήματα κάναμε αποχή από το φαγητό για μία το πολύ δύο ημέρες.

Το πιο σημαντικό είναι να αρχίσετε να βρίσκετε τρόπους ώστε το μαγείρεμα στο σπίτι με καλοδιαλεγμένα φρέσκα προϊόντα της φύσης, να σας γίνει μια απολαυστική συνήθεια, που θα έχει πολλαπλά οφέλη, όχι μόνο για την υγεία σας, αλλά και για την τσέπη σας.

Πηγές:

  1. Η Εξέλιξη Της Παχυσαρκίας Στην Ελλάδα Στα Χρόνια Της Κρίσης
  2. Στο 17,6% το Ποσοστό Παχυσαρκίας στην Ελλάδα
  3. Παιδική Παχυσαρκία (PDF) – Ιδρυματικό Αποθετήριο ΤΕΙ Ηπείρου

Εικόνες από MyLefkada.gr, DiseasesPictures.com και LegionAthletics.com.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *