Οι Πρωτεΐνες Βοηθούν Την Καλή Λειτουργία Του Οργανισμού

Μοιραστείτε:

Μια αμερικανική κουλτούρα που χαρακτηρίζεται από μια χρόνια έλλειψη χρόνου και την ανάγκη επίτευξης είναι συχνά η επιδίωξη του «καλύτερου» κάτι ή άλλου. Αυτοί οι «καλύτεροι» κατάλογοι τείνουν να βελτιώνουν την αποτελεσματικότητα του χρόνου που βοηθούν τους ανθρώπους να κάνουν γρήγορες αποφάσεις χωρίς πολλή έρευνα ή «δοκιμή και λάθος».

Ωστόσο, όπως και με τις περισσότερες εφευρέσεις, υπάρχει μια δυνητικά επιβλαβής εφαρμογή αυτών των πολύ δημοφιλών «καλύτερων» λιστών. Υπάρχουν καταστάσεις όπου η ανάγκη να εντοπιστεί το καλύτερο από κάτι συγκεκαλύπτει την πραγματική αλήθεια που, απλά, δεν υπάρχει ενιαία καλύτερη κατάταξη. Με άλλα λόγια, το καλύτερο από κάτι είναι στην πραγματικότητα ένας συνδυασμός πολλών πραγμάτων.

 

ρόφημα με πρωτεΐνεςΜέσα στον κόσμο της διατροφής, δεν υπάρχει αναμφισβήτητα μια πιο ξεκάθαρη και επικίνδυνη έκφραση αυτής της αλήθειας, στη συνέχεια, στην εξέταση των πρωτεϊνών.

Ο κόσμος της διατροφής δεν είναι σύντομος για τις «καλύτερες» απόψεις για πηγές πρωτεϊνών. Ορισμένα στρατόπεδα λόμπι υπέρ της πρωτεΐνης ορού γάλακτος ως το καλύτερο, ενώ άλλοι υποστηρίζουν τη σόγια. Ορισμένοι ισχυρίζονται ότι το κρέας και τα πουλερικά είναι η καλύτερη πηγή πρωτεΐνης, ενώ άλλοι ορκίζονται ότι ένα φυτικό στοιχείο όπως η σπιρουλίνα κατατάσσεται στην κορυφή. Υπάρχουν τόσα πολλά σχόλια – καθένα από τα οποία ισχυρίζεται ότι υποστηρίζει την καλύτερη πηγή πρωτεϊνών – ότι οι καταναλωτές συχνά μένουν λιγότερο ενημερωμένοι μετά από να διαβάσουν μερικά από αυτά, αντί να είναι πιο μορφωμένοι.Ένας από τους λόγους για τους οποίους η αναζήτηση της καλύτερης πηγής πρωτεΐνης είναι τόσο διαδεδομένη οφείλεται στην κρίσιμη σημασία της σε μια υγιεινή διατροφή.

Όλες οι σωματικές λειτουργίες βοηθούνται, άμεσα ή έμμεσα, από πρωτεΐνες. Εκτός από την ύπαρξη μιας βασικής πηγής ενέργειας, η πρωτεΐνη αποτελεί συστατικό στοιχείο κάθε κυττάρου του σώματος και, μεταξύ άλλων ζωτικών συνεισφορών, βοηθά στη δημιουργία, τη συντήρηση και την επιδιόρθωση του μυϊκού ιστού [i].

 

Επιπλέον, είναι ευρέως αποδεκτό – ανεξάρτητα από την άποψη της «καλύτερης» πηγής πρωτεϊνών – ότι απαιτείται πλήρης πηγή πρωτεΐνης από όλους τους ανθρώπους, ανεξάρτητα από τον αθλητισμό ή την κινητικότητα. Αυτή η πλήρης πηγή πρωτεΐνης πρέπει να αντανακλά και τα 20 διαφορετικά αμινοξέα που περιέχουν πρωτεΐνη. Δεδομένου ότι το σώμα μπορεί να δημιουργήσει μόνο 12 από αυτά μέσω της δικής του συνθετικής παραγωγικής ικανότητας, 8 αμινοξέα – που ονομάζονται «απαραίτητα αμινοξέα» – πρέπει να λαμβάνονται μέσω της διατροφής [ii].

Εκεί βρίσκεται τελικά η σύγχυση και η αιτία της τρέχουσας σύγχυσης. Διάφορες ομάδες ισχυρίζονται ότι ορισμένες συγκεκριμένες πηγές τροφίμων, όπως ορός γάλακτος, πρωτεΐνη γάλακτος ή καζεϊνικό ασβέστιο [1], αντίστοιχα, είναι η μόνη καλύτερη πηγή πρωτεΐνης. Παραδόξως όμως, ένα αυξανόμενο σώμα έρευνας υποδηλώνει ότι όλες αυτές οι απόψεις είναι λανθασμένες. Αντίθετα, μια ποικιλία πρωτεϊνικών πηγών αποδεικνύεται ότι είναι η καλύτερη.

Πηγές πρωτεϊνώνΔυστυχώς, η πρόσβαση σε αυτή την ποικιλία πηγών πρωτεϊνών αποτελεί πρόκληση για πολλούς καταναλωτές. Εάν ο καταναλωτής δεν έχει πολύ καλή γνώση της διατροφής, πιθανόν να θεωρείται εμπειρογνώμονας, δεν μπορεί να γνωρίζει με βεβαιότητα εάν η ποικιλία πρωτεϊνών τρώγεται σε οποιοδήποτε συγκεκριμένο γεύμα.

Επιπλέον, μερικές πηγές πρωτεΐνης – όπως τα μπιφτέκια γρήγορου φαγητού – μπορούν πράγματι να περιέχουν μια επιθυμητή ποσότητα απαραίτητων αμινοξέων, αλλά η υπερβολικά υψηλή ποσότητα θερμίδων, ακόρεστα λίπη, υδατάνθρακες και άλλα ανεπιθύμητα στοιχεία τους καθιστούν μια άκρως ακατάλληλη επιλογή φαγητού [iii ].

Ο στόχος – ο οποίος έχει αναζητηθεί εδώ και δεκαετίες – είναι να εντοπιστεί μια πηγή τροφής που παρέχει στους καταναλωτές μια υγιή, βολική, ανέξοδη, ορεκτική και πλήρη πηγή πρωτεϊνών.

Ευτυχώς, παρά τις σημαντικές καθυστερήσεις στην αγορά ενός αξιόλογου προϊόντος στην καταναλωτική αγορά – καθυστερήσεις λόγω της επιστημονικά άσκοπης αναζήτησης της μοναδικής καλύτερης πηγής πρωτεϊνών – υπάρχουν μερικά καινοτόμα συμπληρώματα διατροφής που επιτυγχάνουν αυτόν τον στόχο. Αυτά τα προϊόντα προσφέρουν στους καταναλωτές ένα πλήρες προφίλ αμινοξέων που προέρχεται από ένα συνδυασμένο μίγμα πρωτεϊνικών πηγών. Ορισμένα από αυτά τα εξελιγμένα προϊόντα, αν και πολύ περιορισμένα, είναι ακόμη ικανά να ικανοποιήσουν το άλλο κριτήριο του καταναλωτή: ευκολία, οικονομική προσιτότητα, γευστικότητα, χαμηλή περιεκτικότητα σε θερμίδες και υψηλή περιεκτικότητα σε θρεπτικά συστατικά (π.χ.

Ο Αμερικανικός διάλογος για την υγεία θα συνεχίσει να περιλαμβάνει τους «καλύτερους» καταλόγους, και με πολλούς τρόπους, οι κατάλογοι αυτοί είναι πολύ χρήσιμοι μηχανισμοί εξοικονόμησης χρόνου. Ωστόσο, υπάρχουν προφανείς καταστάσεις όπου η αδυσώπητη επιδίωξη του «καλύτερου» κάτι μπορεί στην πραγματικότητα να προκαλέσει περισσότερη βλάβη από το καλό όταν δεν υπάρχει, στην πραγματικότητα, κανένα «καλύτερο» κάτι για το οποίο να μιλάμε.

Στον κόσμο της πρωτεΐνης και της διατροφής, αυτό είναι σαφώς η περίπτωση: δεν υπάρχει μια ενιαία καλύτερη πηγή πρωτεΐνης. Μόνο ένας ισορροπημένος συνδυασμός πρωτεϊνικών πηγών θα επιτύχει το στόχο της παροχής των κρίσιμων πρωτεϊνών του οργανισμού. Ευτυχώς, περισσότεροι εμπειρογνώμονες στον τομέα της διατροφής αρχίζουν να αναγνωρίζουν αυτήν την επιστημονική αλήθεια και είναι μια τάση προς την έξυπνη υγεία που αναμένεται να συνεχιστεί.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

10 + 5 =